Szervezetfejlesztés
A szervezetfejlesztési folyamatok során a legfontosabb szempont számunkra ügyfeleink pénzben mérhető eredményességének elősegítése. Olyan folyamatokat javaslunk, amelyek a legnagyobb valószínűséggel hozzák az előre meghatározott célszámokat. A tervek megvalósításához szükséges maradandó viselkedésváltozást a gondos diagnózis után meghatározott, az adott célcsoport szükségleteinek leginkább megfelelő beavatkozásokkal érjük el. Igyekszünk a fejlesztő folyamatokat a legfontosabb pontokra fókuszálni, majd elősegíteni ezen beavatkozások multiplikátor hatását.
Nálunk ilyen egy szervezetfejlesztési folyamat:
- igényfeltáró interjúk coaching kérdésekkel
- diagnózis készítés mélyinterjúkkal és kérdőívekkel
- az eredmény bemutatása a megrendelőnek, a menedzsmentnek és a munkatársaknak
- javaslattétel a fejlesztő beavatkozásokra, amelyek az eredmény alapján lehetnek workshopok; kompetenciafejlesztő tréningek; folyamatfejlesztések; egyéni, csoportos vagy team coachingok
A beavatkozás formái:
- Ha a szervezetben bizonyos kompetenciák (tudás, készség, attitűd) hiányoznak, akkor kompetenciafejlesztő tréningeket javaslunk.
- Ha a stratégia, misszió, vízió erősítésére és kommunikálására van szükség, akkor workshopot.
- Ha a csoport egyes tagjai hasonló elakadásokkal és kihívásokkal küzdenek a feladataik terén, akkor csoportos coachingot.
- Ha a csapatnak az együttműködésével és kohéziójával van dolga, akkor team coachingot.
- Egyéni kihívások, elakadások, vagy támogatás szükségessége esetén pedig egyéni coachingot.
- Az eredményes szervezetfejlesztési folyamatok legtöbbször a fentiek kombinációjából állnak össze, és hosszú ideig a fejlesztendő területeken tartják a figyelmet. Ahol a figyelem, ott történik a változás. Így tudjuk elérni a maradandó viselkedésváltozást a szervezet tagjainál. A fejlesztendő folyamatokat rendszeres tanácsadói konzultációkkal tartjuk fókusz alatt.
Nálunk ilyen egy értékesítési szervezetfejlesztés:
- igényfeltáró interjúk a vezetőkkel
- diagnózis készítés: csoportos interjú és értékesítési kompetenciákat mérő teszt az értékesítési csapat tagjainak
- a kompetenciateszt eredményének személyes visszajelzése iparági benchmarkhoz viszonyítva és egyéni fejlődési célok meghatározása
- a diagnózis eredménye alapján javaslattétel a fejlesztendő kompetenciákra és folyamatokra
- az értékesítési célok megvalósítását támogató szervezeti struktúra kialakítása
- a szükséges kompetenciákat leginkább támogató beavatkozások megvalósítása, ami lehet készségfejlesztő tréning, workshop, egyéni, csoportos vagy team coaching
